zondag 24 februari 2013

Elements of occupation



Verwachting

Ervaring
Persoon


Rollen
Familie, Werk, Ontspanning, Zorg,
Andere
Lid van team rollend door Vlaanderen
Lid van petanque team
Fan van Club Brugge
Normen/Waarden
Aan welke normen en waarden zal ik mij kunnen houden na het ontwerp
Iedere keer dat hij het huis verlaat om naar zijn vergaderingen of sportactiviteiten te gaan moet hij zijn jas aandoen als hij vertrekt en moet hij zijn jas uit doen als hij terug thuis komt.
Verlangens
Op welke manier draagt de oplossing bij om meer plezier te ervaren.
Als hij thuis komt van zijn activiteiten moet hij meestal dringend naar het toilet. Daarom vindt hij het belangrijk dat hij zelfstandig zijn jas kan uitdoen. Momenteel is hij afhankelijk van derden om zijn jas uit te doen. Deze personen kunnen ook niet direct komen daardoor moet hij dan met zijn jas aan op het toilet gaan.
Activiteit


Wat ik moet doen
Welke zijn de minimale zaken die ik moet kunnen doen met de aangereikte oplossing.
Eerst werd er verwacht dat we een hulpmiddel maakten om zijn jas aan en uit te doen. Samen hebben wel overlegd wat hij het belangrijkste vond (jas uit doen of jas aandoen). Hij vermelde dat als hij zijn jas aandoet dat er dan wel altijd iemand bij hem is die hem kan helpen. Maar als hij thuis komt van een activiteit is het soms al laat en kan hij niemand meer vragen om langs te komen om hem te helpen om zijn jas uit te doen. Hij wil dus dat we hem een hulpmiddel aanreiken om zijn jas uit te doen.
Wat ik graag doe
Welke zaken zou ik graag nog doen met de aangereikte oplossing.
Hij wil enkel thuis zijn jas kunnen uit doen.
Wat ik wil doen
Welke zijn de zaken die ik allemaal wil doen met de aangereikte oplossing.
Het hulpmiddel moet bruikbaar zijn op verschillende jassen. (zomerjas, winterjas)
Product


Waarneembaar
Welke eisen stel ik op gebied van vorm, materiaal, kleur, zwaarte, …
 NiHij heeft niet echt eisen op dit vlak. Het mag niet te bombastisch zijn. Het hulpmiddel mag wel waarneembaar zijn. Hij is trots op zich zelf dat hij zijn “plan” kan trekken. Het hulpmiddel mag gewoon niet te opvallend zijn.
Gebruik
Welke eisen stel ik op gebied van het gebruik, complexiteit, opbergbaarheid, hygiĆ«ne, … 
Het mag niet te complex zijn in gebruik. Hij wil het in zijn living kunnen gebruiken, zodat hij snel naar het toilet kan.
Esthetiek/Pleasure
Op welke manier zou ik de oplossing als mooi, aangenaam, prettig omschrijven
 Bij de vraag naar de voorkeur voor een bepaalde vormgeving of materiaal ging zijn antwoord vooral over het functionele aspect.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten